Skip to main content

Online vs pen-and-paper homework: an integrative review

Online vs pen-and-paper homework: an integrative review

Ferreira, Diogo Rafael Freitas

| 2018 | URI

Thesis

Dissertação de mestrado integrado em Psicologia
One of the most important educational tool used by teachers and students is homework.
Homework provides the opportunity for students to practice by themselves what was learned in
class. Online platforms are available for teachers to assign homework and consequently for their
students to complete the tasks assigned. The current study aimed to conduct an integrative review
providing an overview of the research on online homework and pen-and-paper homework with
the objective to explore which type of homework (i.e. online vs. pen-and-paper) has more
benefits for student’s performance. Thirty-three studies were reviewed and categories such as
participants, duration of intervention and course domain were found. Analyzing the sample of the
articles revised, online homework has more benefits for students than pen-and-paper homework.
Uma ferramenta escolar importante utilizada pelos professores e pelos alunos são os trabalhos de
casa. Os trabalhos de casa são uma oportunidade para os alunos praticarem o que foi aprendido
durante as aulas. Plataformas online estão disponíveis para os professores marcarem os trabalhos
de casa e, consequentemente, para os alunos os realizarem. Este estudo tem como finalidade
realizar uma revisão integrada de forma a mostrar o panorama geral da investigação em trabalhos
de casa online e trabalhos de casa em papel com o objetivo de explorar qual tipo de trabalho de
casa (i.e., online vs papel) apresenta mais benefícios para a performance dos alunos. Foram
revistos trinta e três estudos e identificadas categorias tais como participantes, duração da
intervenção e domínio do curso. Analisando a amostra de artigos revista, os trabalhos de casa
online apresentam mais benefícios para os alunos do que os trabalhos de casa em papel.

Publicação

Ano de Publicação: 2018

Identificadores

ISSN: 202016528